Translate

יום חמישי, 2 באוקטובר 2014

הבעה עצמית בעיצוב פנים: צבע, ריצוף והתקרה

לעתים קרובות מרצפים את הבית בצבעים הקלסיים של העץ, וכדי ליצור אוירה נעימה נוטים לבחור בצבעים כהים, אך ריצוף זה הופך את החדר לקטן יותר מבחינה ויזואלית. צבעים כהים בד"כ מתאימים לכל סוגי עיצוב הפנים וגם זוהי האופציה הטובה ביותר ליצור קונטרסט בעיצוב. ריצוף כהה משתלב בצורה אידאלית עם קירות בצבע בהיר ואביזרים כהים. ומה שישלים את התמונה באופן כללי הוא שימוש בצבעים בהירים שידגישו נקודתית את העיצוב כולו אך חשוב מאוד לא להגזים על מנת לא ליצור חדר אפל וכבד.

Самовыражение в интерьере

להגדיל חדרים הקטנים ויזואלית אפשרי בעזרת ריצוף בהיר בסגנון "אלון מולבן". פני ריצוף בהירים יחזירו אור וימלאו את הבית בהרגשה של ניקיון וסדר. אך גם כאן חשוב להיות זהירים בשילוב צבעי הריצוף והקירות. אם חלון בחדר יוצא לכיוון מערב או צפון, קירות וריצוף יהיו בצבעים קרים מכיוון שהם יתנו הרגשה של חלל גדול, אך תמיד תיווצר הרגשה קרה בחדר. להוסיף קצת "חום" לחדר ניתן בעזרת ריהוט בצבעים כהים, אריגים בצבעים מנוגדים וגם בצבעים של אביזרי בית.

אם אתם רוצים להגדיל את מראה החלל תנו עדיפות לצבעים כהים בריצוף בשילוב של צבעים ניטרליים ורגועים בקירות ובתקרה. אפקט דומה ניתן לקבל בשילוב של ריצוף כהה ותקרה כהה אך מבחינה ויזואלית גובה החדר יעשה קטן.

Самовыражение в интерьере

אם נשלב ריצוף, תקרה וקירות בהירים - החלל יהיה גבוה ומרווח. אך אם הקיר האחורי יהיה בגוון כהה והקירות הצדדיים יהיו בגוונים אפורים תהיה הרגשה של עומק קטן יותר בחדר. אם חדר כולו יעוצב בגוון כהה אחיד החדר יאבד את צורתו.
להשפיע ויזואלית על מידות החדר יכולים גם הפנלים, אם הריצוף והפנלים יהיו בגוון אחיד החדר יראה גדול יותר.

Самовыражение в интерьере

חלק בלתי נפרד מעיצוב פנים היא התקרה. בחירת צבע התקרה תלוי בעיצוב הפנים.
באופנה תמיד יהיו הצבעים הפסטלים ולא חובה שאלה יהיו צבעים לבנים או צבעי הבז', ניתן לצבוע גם בצהוב עדין, טורקיז, ירוק מנטה או לילך. חשוב מאוד שצבע התקרה ישתלב טוב בתמונה הכללית.

Самовыражение в интерьере

להגדיר חללים, לתקן ליקויי חלוקה ולהוסיף מקורות אור נוספים ניתן בעזרת תקרות גבס מדורגות.
המקום האידאלי לתקרות מסוג זה הוא היכן שצריך לחלק את החלל לכמה אזורים פונקציונליים.

לא מעט בעיצובי התקרה המעצבים משתמשים בחיפויי הרצפה - לדוגמה, חומרים או בדים רכים, לוחות שעם ופנלים מדמוי עור. בדרך כלל משתמשים בעיצוב זה על התקרה באזור שמעל הספה, המיטה או פינת הטלוויזיה. 
אם בחרתם להשתמש בעיצוב הזה, חלוקת חלל לאזורים פונקציונליים תבוצע בעזרת מנורות שימוקמו באזורי דגש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה