Translate

יום שבת, 27 בספטמבר 2014

ייחודי לפרויקט בנייה או כמה ניואנסים בתכנון בית פרטי

תכנון אדריכלי הוא השלב הכי חשוב בבנייה מכל סוג שהיא, גם בנייה פרטית לא יוצאת דופן.
כאשר מתכננים פרויקט אדריכלי חדש צריך לקחת בחשבון בקשות פונקציונליות, קונסטרוקטיביות ואסטטיות של הלקוח וכמובן שתכנון הפרויקט יהיה על פי כל התקנים הדרושים.




ניתן להבליט כמה דברים ייחודיים לבנייה הפרטית:

  • עבודה מול הלקוח - האחד רוצה בית עם מרפסת או עם חנייה מקורה, השני רוצה שתהיה לו בריכה בגינה והשלישי בונה להשקעה. אדריכל אשר מתכנן את הפרויקט צריך לדעת את כל הדרישות, הבקשות וחלומות כדי שיוכל לתכנן בהתאם כך שהלקוח יישאר מרוצה מתוצאה הסופית.
  • מדידת שטח עליו מתכננים - חייבים להזמין מודד שיוכל לחקור ביסודיות את השטח שברשותכם (הפרשי גבהים, סוג קרקע, מי תהום וכו'). המודד מגיע לשטח לא רק לפני התכנון אלא גם במהלך הבנייה ובסופה ,לכן אנו ממליצים לבקש "עסקת חבילה" אשר תכלול את כל השלבים בהם מודד דרוש להגיע.
  • שלב תכנון הבית כולל פתרונות עיצוביים וקונסטרוקטיביים יחד עם חלוקת הבית, גבהי קומה, מיקום דלתות וחלונות (פתחים), מיקום מזגנים ,אינסטלציה והמערכות השונות בבית. הלקוח יקבל הדמיה למראה סופי של הבית שיהיה בתום הבנייה, ניתן גם לקשור את הבית לקואורדינטות GPS ולהראות את הבית ביחס לשטח.
  • הכנת תכניות הגשה למתן היתר בניה ברשויות ותכניות עבודה לשטח. לאחר ששלב התכנון האדריכלי הסתיים ניגשים להכנת תכניות בנייה לפיהם הקבלן יוכל לבנות את הבית.

אלה הם חלק משלבי התכנון האדריכלי לבתים הפרטיים. אם להתעמק ניתן להבליט עוד עשרות שלבים וגם אותם אפשר לחלק לתת שלבים.
תכנון אדריכלי הוא עבודה מורכבת ולא קלה אשר דורשת הרבה ידע, חשיבה וניסיון עשיר שאותה עדיף להפקיד רק למקצוענים שבתחום. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה